What Wikileaks Tells Us About Al Jazeera

fuckyeahmarxismleninism:

This article from the bourgeois magazine Foreign Policy attempts to gloss over the U.S./CIA relationship with Al Jazeera (currently on display in Libya and Syria), but has useful information.

Al Jazeera has been making waves in the Middle East ever since it aired its first broadcast on Nov. 1, 1996. In its news dispatches and talk shows, the pan-Arab satellite channel, which is funded by the state of Qatar, has been a strident critic of U.S. foreign policies in Afghanistan, Iraq, and the Palestinian Territories, even while it has been a thorn in the side of many an Arab autocrat. But after the last dump of leaked U.S. diplomatic cables by WikiLeaks, on Aug. 30, articles have begun to circulate — especially in Iranian and Syrian media outlets — about Al Jazeera’s close relationship with a surprising interlocutor: the U.S. government.

Source: fuckyeahmarxismleninism